Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFitzgerald, Gail E.; Semrau, Louis P.
TitelHypermedia and Direct Instruction: Do the Paradigms Fit? A Demonstration of a Learner-Centered Hypermedia Program in Classroom Observation Skills.
Quelle(1998), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Software Development; Elementary Secondary Education; Hypermedia; Inservice Teacher Education; Instructional Design; Learner Controlled Instruction; Models; Multimedia Materials; Observation; Skill Development; Training; Videodisks
AbstractThe program demonstrated in this paper, "The Classroom Behavior Record: School Version," is an alternative approach for training personnel in observational skills, designed for educators and health care professionals. The purpose of the program is to provide efficient and effective training in a flexible, learner-centered, hypermedia format. The program being demonstrated utilizes a "repurposed" interactive videodisc with new software designed to enhance user recordkeeping and authentic practice while maintaining pedagogical effectiveness on the stages of the learning model. This paper describes the "Classroom Behavior Record" (CBR) observation procedure and the instructional design of the CBR training program, including the direct instruction model that it is based on, hypermedia design elements, knowledge/skills acquisition and fluency, and the generalization and maintenance stage. The implementation and validation of the training effectiveness is then discussed. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: