Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCobern, William W.; Loving, Cathleen C.
TitelDefining "Science" in a Multicultural World: Implications for Science Education (SLCSP #148).
Quelle(1998), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Cultural Context; Cultural Pluralism; Elementary Secondary Education; Epistemology; Indigenous Knowledge; Indigenous Populations; Naturalistic Observation; Nonformal Education; Power Structure; Science Education; Scientific and Technical Information; Scientific Attitudes; Western Civilization
AbstractThis paper argues that science can be defined with sufficient clarity so as to maintain a coherent boundary for the practical purposes of school science curriculum development. That boundary excludes most forms of indigenous knowledge, if not all, just as it excludes art, history, economics, religion, and many other domains of knowledge. Being exclusive, however, does not confer upon science any privilege vis-a-vis other domains. Science is properly privileged only within its own domain for that is where its strength lies. When traditional ecological knowledge and other forms of indigenous knowledge are devalued, it is not because of the exclusive nature of the standard account of science but because someone is involved in the practice of extending scientific privilege from its proper domain in science and technology into other domains. The solution is to resist this practice by emphasizing the concept of epistemological pluralism throughout schooling, bearing in mind that pluralism is the civil discussion of differences and disagreements about what is most importantly true. Contains 65 references. (PVD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: