Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTuan, Hsiao-lin; Chang, Huey-Por; Wang, Kuo-Hua; Treagust, David F.
TitelCombining Qualitative and Quantitative Approaches in a Cross-National Study of Learning Environment in Taiwan and Australia.
Quelle(1998), (18 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterConcept Formation; Educational Strategies; Foreign Countries; High Schools; Knowledge Base for Teaching; Qualitative Research; Relevance (Education); Science Instruction; Science Teachers; Statistical Analysis; Student Attitudes; Student Evaluation; Theory Practice Relationship; Australia; Taiwan
AbstractThis study compares the results of Australian and Taiwanese Grade 10 students (N=2959) on the Students' Perceptions of Teacher Knowledge (SPOTK) questionnaire. The purposes of this paper are to quantitatively compare the mean scores of each item in the two countries and to use qualitative research methods involving classroom observations and interviews of students (N=64) to gain insight into students' reasons for their responses to the questionnaire. Interviews are based on questionnaire items that showed statistically significant differences in scores between Taiwan and Australia. Findings indicate that Taiwanese teachers prefer using verbal illustrations to teach science concepts, provide less help to students in extending their science learning to daily life, concentrate on scientific theories and principles, constantly monitor students' learning, and reinforce students' memorization and calculating ability more than the Australian science teachers. Contains 19 references. (DDR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: