Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Eugene G.; Lazer, Stephen; O'Sullivan, Christine Y.
InstitutionEducational Testing Service, Princeton, NJ.; Westat, Inc., Rockville, MD.
TitelNAEP Reconfigured: An Integrated Redesign of the National Assessment of Educational Progress. Working Paper Series.
Quelle(1997), (248 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterData Collection; Elementary Secondary Education; Integrated Activities; Measurement Techniques; National Surveys; Research Design; Research Reports; Scoring; National Assessment of Educational Progress
AbstractChapters in this report outline the potential plans for the redesign of the National Assessment of Educational Progress (NAEP). It is argued that any successful redesign must consider the NAEP as a whole. This report reviews overall NAEP designs and discusses the implications that each of the designs has for various functional areas. The following chapters are included: (1) "Introduction" (Eugene G. Johnson and Stephen Lazer); (2) "An Integrated Approach to the Redesign of NAEP" (Eugene G. Johnson); (3) "Potential Designs for NAEP" (Eugene G. Johnson); (4) "Measuring Cognitive Skills" (Stephen Lazer, Robert J. Mislevy, Kim R. Whittington, and William Ward); (5) "Measuring Contextual Information" (Gita Z. Wilder); (6) "Sampling" (Keith Foster Rust and Juliet Popper Shaffer); (7)"Data Collection" (Nancy W. Caldwell); (8) "Scoring" (Christine Y. O'Sullivan); (9) "Analysis" (Eugene G. Johnson and James E. Carlson); and (10) "Reporting" (Stephen Lazer and Eugene G. Johnson). An appendix contains the policy statement on redesigning the NAEP from the National Assessment Governing Board and "An Operational Vision for NAEP--Year 2000 and Beyond" from the National Center for Education Statistics. (SLD)
AnmerkungenU.S. Department of Education, Office of Educational Research and Improvement, National Center for Education Statistics, 555 New Jersey Avenue, N.W., Room 400, Washington, DC 20208-5654.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: