Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKissam, Ed; Dorsey, Holda
InstitutionHacienda La Puente Unified School District, City of Industry, CA.; California State Univ. Inst., Long Beach.
TitelParenting in the U.S. Tierra de Oportunidad Module 23. LAES: Latino Adult Education Services Project.
Quelle(1997), (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Basic Education; Basic Skills; Behavioral Objectives; English (Second Language); Family Life; Immigrants; Learning Modules; Lesson Plans; Literacy Education; Parent Child Relationship; Parent Education; Parent Role; Parent School Relationship; Parent Teacher Cooperation; Parenting Skills; Problem Solving; California
AbstractThis module, which may be used as the basis for a workshop or as a special topic unit in adult basic education or English-as-a-Second-Language (ESL) courses, focuses on parenting in the United States. It is designed to assist instructors in helping parents with the problem-solving they face. The module provides the following: an overview of the topic; the specific skills that the module emphasizes; and teaching points, learning activities, resources, and commercial textbooks. A sample lesson plan begins with a cover sheet with objectives (learners and context, room setup, to bring, to do ahead, media used, and steps). The lesson plan indicates time required, materials required, and teacher and student activities. Other contents include overhead transparency masters, handouts, presurvey, and postassessment. The objectives for this module are as follows: discuss, analyze, and resolve difficulties of raising children in the United States; analyze time spent on daily activities; list ideas for quality family time; and interpret and prepare a pie chart. (YLB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: