Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKissam, Ed; Dorsey, Holda
InstitutionHacienda La Puente Unified School District, City of Industry, CA.; California State Univ. Inst., Long Beach.
TitelAnalyzing and Debating Issues. Tierra de Oportunidad Module 18. LAES: Latino Adult Education Services Project.
Quelle(1997), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Basic Education; Adult Literacy; Basic Skills; Data Interpretation; Debate; English (Second Language); Evaluative Thinking; Immigrants; Information Sources; Learning Modules; Lesson Plans; Literacy Education; California
AbstractThis module, which may be used as the basis for a workshop or as a special topic unit in adult basic education or English-as-a-Second-Language (ESL) courses, focuses on how to evaluate the facts, opinions, and positions on social issues held by family and friends, neighbors, authority figures, and the media. Topics covered include the following: evaluating information resources, distinguishing between fact and opinion; distinguishing collaborating and negotiating; debating issues; working in teams; locating, analyzing, and using resources; and researching online. Basic skills addressed include thinking skills, using resources, interpersonal skills, and using information. The module contains the following: teaching points for the instructor; sample learning activities; a list of 15 resources; a sample lesson plan consisting of objectives, learners and context, room setup, materials needed, tasks to do ahead, media used, and steps for conducting the lesson; role-play materials; and pre- and postassessments. (KC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: