Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBoutin, France (Hrsg.); Chinien, Christian (Hrsg.)
InstitutionManitoba Univ., Winnipeg. Faculty of Education.
TitelLe developpement d'une culture technologique par une approche transdisciplinaire: Recueil d'activites de la Maternelle a la 9e annee. Rapport No. 2 (The Development of a Technological Culture by an Interdisciplinary Approach: Selection of Activities from Kindergarten to Ninth Grade. Report No. 2).
Quelle(1997), (153 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lernender; Class Activities; Curriculum Design; Elementary School Curriculum; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; French; Higher Education; Instructional Materials; Interdisciplinary Approach; Mathematics Instruction; Natural Sciences; Science Instruction; Scientific Methodology; Secondary School Curriculum; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Developed Materials; Teacher Education; Technology; Canada
AbstractThis report details a program for development of curricula and instructional materials integrating technology into elementary and early secondary education, using an interdisciplinary approach. The work was undertaken in the teacher education program at the University of Manitoba, where teacher trainees created pilot instructional units. The report specifies general objectives in the curriculum areas of natural sciences, mathematics, French, and technology, and principles of the scientific method to be taught (analysis of technological problems and construction and evaluation of prototypes), with illustrations from student work. Substantial appended materials include descriptions of three sample science projects and descriptions of thirteen student teacher-developed projects at various instructional levels. (Contains 10 references.) (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: