Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMurk, Peter J.
TitelCentertown, U.S.A.: The Case Study.
Quelle(1997), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Adult Education; Case Studies; Community Education; Educational Needs; Educational Planning; Educational Research; Higher Education; Learning Activities; Meetings; Needs Assessment; Research Methodology; Role Playing
AbstractThis document presents a group learning activity that is designed to teach individuals how to use the case study technique to determine a community's need for a community education program. The document begins with an introduction to the case study method and a list consisting of suggested tasks to complete when analyzing case studies and questions to ask when performing each task. Presented next is a description of the learning activity, which is intended to train students to perform a community-wide assessment and review the techniques of case studies by taking part in a town hall meeting, role playing a variety of important roles within the town, and participating in the dynamics of community education development. Also included are the following: description of the fictitious Centertown, U.S.A., that is the subject of the case study; map of the city; list of the nine steps constituting the assessment assignment; list of possible roles for the role play activity; lists of the fictitious city's strengths, limitations, and needs; and lists of steps in the processes of establishing community education and evaluating progress in the program development process. (MN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: