Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Kubler, Silvia (Hrsg.); Portmann, Paul R. (Hrsg.) |
---|---|
Institution | Neuchatel Univ. (Switzerland). Inst. de Linguistique. |
Titel | An der Schwelle zur Zweisprachigkeit: Fremdsprachenunterricht fur Fortgeschrittene (On the Threshold of Bilingualism: Foreign Language Learning for Advanced Students). |
Quelle | (1994) 60, (173 Seiten)
PDF als Volltext |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | deutsch; englisch; französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; online; Monographie |
ISSN | 1023-2044 |
Schlagwörter | Advanced Students; Applied Linguistics; Dialogs (Language); Evaluation Criteria; French; Independent Study; Instructional Materials; Language Research; Multimedia Instruction; Second Language Instruction; Second Language Learning; Small Group Instruction; Student Evaluation; Teacher Role; Television; Writing Instruction Fortgeschrittener; Linguistics; Linguistik; Angewandte Linguistik; Dialog; Dialogs; Dialogue; Dialogues; Französisch; Selbststudium; Lehrmaterial; Lehrmittel; Unterrichtsmedien; Sprachforschung; Multimediales Lernen; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerb; Schulnote; Studentische Bewertung; Lehrerrolle; Fernsehen; Fernsehtechnik; Schreibunterricht |
Abstract | This collection of articles on Bilingualism includes: "Fremdsprachenunterricht fur Fortgeschrittene: ein Uberblick" (Foreign Language Learning for Advanced Students: An Overview) (Paul R. Portmann); "Never Mind the Width, Feel the Quality: From Quantity to Quality in Language Teaching at Advanced Levels" (Mike Makosch); "Irren ist menschlich: Ein Vorschlag zur Objektivierung von Evaluierungskriterien" (To Err Is Human: A Suggestion on Making Evaluation Criteria Objective) (Erika Diehl); "Inside Dictagloss--An Investigation of a Small-Group Writing Task" (Heather Murray); "Selbstlernen mit Video im Medienverbund: Rechnergestutzte Didaktisierung von Spielfilmen und Fernsehserien" (Self-Study with Video in a Multimedia System: Computer Aided Development of Movies and Television Series into Instructional Materials) (Anton Lachner); "Le DALF et l'enseignement du francais ecrit au niveau avance (The DALF and the Teaching of Written French at the Advanced Level) (Paul Mauriac); "Dialoge im Tandem: Empirische Untersuchungen zu Themenverlaufsmuster, Reparatursequenzen und Sprachwechsel" (Dialogs in Tandem: Empirical Investigation into Patterns of Topical Development, Repair Sequences, and Changes of Speaker (Rolf Hanni); "Fachtandem: Sprachenaustausch fur Fortgeschrittene nach Mass?" (Technical Tandem: Custom-Made Language Exchange for Advanced Learners?) (Jurgen Wolff); and "Rollen im Sprachentandem und Veranderung der LehrerInnennrolle durch Tandem" (Roles in Speech Tandems and Change in the Role of Instructor Through Tandems) (Cornelia Gick). Individual articles contain references. (DK) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |