Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGaskins, Robert W.; Jones, Deneese L.
InstitutionKentucky Univ., Lexington. Inst. on Education Reform.
TitelDeveloping Proficient Readers.
Quelle(1992), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Beginning Reading; Elementary Education; Reading Comprehension; Reading Improvement; Reading Instruction; Reading Motivation; Reading Strategies; Student Evaluation; Teaching Methods; Vocabulary Development; Kentucky
AbstractPrepared as part of the Extended School Services Program in Kentucky, this paper provides information on how to help students become more proficient readers. The paper begins with a discussion of what reading is, the characteristics of a "good" reader (strategic, motivated, and independent), and beginning readers. It then discusses a few basic principles of teaching that should run through all instruction: modeling, scaffolded instruction, discussing the what, how, why, and when of each strategy, and caring. The next 4 sections of the paper addresses specific instructional strategies for beginning reading, vocabulary, comprehension of narrative texts (stories), and comprehension of informational texts and study skills. In each of these four sections, the paper discusses the purposes and procedures for each strategy or activity described. The paper concludes with a discussion of evaluating student progress. (Contains 26 references.) (RS)
AnmerkungenInstitute on Education Reform, 101 Taylor Education Building, Lexington, KY 40506.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: