Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSatterlee, Brian
TitelInternationalizing Graduate-Level Business Curricula.
Quelle(1997), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccreditation (Institutions); Accrediting Agencies; Business Administration Education; Consortia; Curriculum Development; Foreign Countries; Global Approach; Graduate Study; Higher Education; Institutional Role; International Education; International Programs
AbstractThis paper discusses contemporary issues concerning the internationalization of graduate-level business curricula. It examines the consensus within international consortia of universities concerning a curriculum in international business, focusing on the need for internationalizing the business curriculum, the benefits to developing nations, the extent of business schools' participation in international consortia, examples of successful consortia, and the characteristics of successful consortia. The paper then addresses the role of accreditation in achieving quality in global education systems, focusing on the accreditation process, regional accreditation and quality, and specialized accreditation. It goes on to review curriculum development guidelines for university business programs, focusing on accrediting bodies' criteria for business curriculum development, quality and continuous improvement in the business curriculum development process, and the role of the Centers for International Business Education and Research in developing curriculum. Finally, the paper examines the reconciliation of the diversity/conformance paradox in international business school curriculum. (Contains 32 references.) (MDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: