Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMillar, Susan B.; und weitere
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Coll. of Letters and Science.
TitelA Community Approach to Learning Calculus: Fostering Success for Underrepresented Ethnic Minorities in an Emerging Scholars Program.
Quelle(1996), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Education; Black Students; Calculus; Educational Change; Educational Strategies; Higher Education; Honors Curriculum; Mathematics Instruction; Minority Groups; Program Evaluation; School Community Relationship; Wisconsin
AbstractThe failure to successfully complete gateway calculus courses often prevents ethnic minority students from pursuing science and engineering majors. Research suggests that this failure to succeed is caused more by social factors than by attributes related to ability. This article presents the findings of an evaluation study done of the Wisconsin Emerging Scholars Program, a non-remedial, multicultural workshop approach to learning calculus. Through its emphasis on community and collaboration, it is more culturally relevant and designed to foster substantial participation from underrepresented ethnic minority groups. The Wisconsin Emerging Scholars Program also helps to alleviate the problems of isolation and lack of support that can occur at universities. When the program is implemented optimally, a community of confident calculus learners who outperform traditional students academically emerged. Contains 24 references. (DDR)
AnmerkungenLEAD Center, University of Wisconsin-Madison, 1402 University Avenue, Madison, WI 53706.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: