Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHill, Susan T.
InstitutionQuantum Research Corp., Bethesda, MD.
TitelScience and Engineering Degrees, by Race/Ethnicity of Recipients: 1987-94. Detailed Statistical Tables.
[Report No.: NSF-96-329
Quelle(1996), (109 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Bachelors Degrees; Engineering; Ethnic Groups; Higher Education; Minority Groups; Racial Distribution; Sciences
AbstractThis publication is based on data obtained by the National Center for Education Statistics, U.S. Department of Education, from all accredited institutions of higher education. Data cover earned degrees conferred in the aggregate United States. Degree data are compiled for a 12-month period, July of one year through June of the following year. In this report the racial and ethnic categories among U.S. citizens who received degrees during the 1987-94 period are charted and tabulated. Findings indicate that the number of bachelor's degrees in science and engineering (S&E) fields awarded to underrepresented minority students showed robust growth in the early 1990s after a period of relatively slow growth from 1985 to 1990. (JRH)
AnmerkungenNational Science Foundation, Div. of Science Resources Studies, 4201 Wilson Blvd., Arlington, VA 22230 (free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: