Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchooley, Teresa L.; und weitere
InstitutionDelaware Univ., Newark. Kids Count in Delaware.
TitelKids Count in Delaware: Fact Book, 1996.
Quelle(1996), (82 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Adolescents; Birth Weight; Births to Single Women; Child Health; Children; Demography; Dropout Rate; Early Parenthood; Family (Sociological Unit); Mortality Rate; Out of School Youth; Poverty; Social Indicators; State Surveys; Statistical Surveys; Tables (Data); Violence; Well Being; Youth Problems; Delaware
AbstractThis Kids Count report investigates statewide trends in the well-being of Delaware's children. The statistical report is based on 10 indicators of child well being: (1) births to teens; (2) low birth weight babies; (3) infant mortality; (4) child deaths, children 1-14 years; (5) teen violent deaths; (6) juvenile violent crime arrests; (7) high school dropouts; (8) teens not in the labor force and not in school; (9) children in poverty; and (10) children in one-parent households. This report focuses on births to teens as a contributing factor to, and an outcome of, many of the other indicators. Data on teen birth rate are reported for each Delaware county, statewide, and state census tract, and nationwide. Data on indicators are reported for 1993, and for 3-, 5-, and 10-year averages. Findings indicate that Delaware ranks better than the U.S. 5-year average on child deaths, teen violent deaths, high school dropouts, idle teens, and children in poverty; and worse than the national average on the other indicators. The appendix contains 63 tables of data related to the 10 indicators. (KDFB)
AnmerkungenTeresa L. Schooley, Project Director, Kids Count in Delaware, 121 townsend Hall, University of Delaware, Newark, DE 19717-1303; phone: 302-831-4966; fax: 302-831-4987.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: