Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionBerkeley Unified School District, CA. Asian American Bilingual Center.; California State Univ., Los Angeles. National Dissemination and Assessment Center.
TitelSocial Studies: Level Two--Identity. Resource Book=Araling Panlipunan: Ikalawang Antas--Pagkakakilanlan. Hanguang Aklat. [Chinese/English Edition.]
Quelle(1981), (247 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch; chinesisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Bilingual Education; Concept Formation; Curriculum Development; Elementary Education; Ethnic Groups; Family (Sociological Unit); Filipino Americans; Grade 3; Grade 4; Individual Development; Interdisciplinary Approach; Self Concept; Self Esteem; Tagalog; Thematic Approach
AbstractThis Pilipino resource book, written in English and Chinese, is a companion volume to the Level Two Identity teacher's guide designed for children in grades three and four, and part of Berkeley, California Unified School District Asian American Bilingual Center's effort to foster the total growth of the child. Together the two books form the basis of the social studies component. The materials that the resource book contains correspond to their order in the teacher's guide, where the materials needed to do an activity are listed under that activity. The teacher needs to procure those activities bearing an "Other" marking; those marked "AABC", except for charts and storybooks, are in the resource book. The book's pages are perforated along the binding so that the materials can be taken out for photocopying, coloring, mounting, cutting, or other preparation for classroom use as the instructions in the teacher's guide specify. (Author/SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: