Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionPioneer Inst. for Public Policy Research, Boston, MA.
TitelChanging the Monopoly Structure of Public Education. Dialogue Series, Number 12.
Quelle(1996), (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Bureaucracy; Capitalism; Charter Schools; Competition; Decentralization; Educational Economics; Educational Vouchers; Elementary Secondary Education; Free Enterprise System; Government School Relationship; Institutional Autonomy; New Federalism; Privatization; Public Education; School Choice; School Restructuring; State Regulation; Massachusetts
AbstractOn January 31, 1996, Pioneer Institute Executive Director James A. Peyser delivered an address to the Boston Economic Club, in which he proposed radical reforms to the structure of public education. This publication contains an edited transcript of the speech. The speech argues that after 30 years of stagnation and decline, only fundamental structural change can bring about lasting improvement in public education. It also argues that deregulation, independently managed schools, and choice should be the cornerstones of a new structure, one that benefits from competition, commitment, and the shared community that only real educational choice can create. A series of steps is outlined for creating a market-driven educational system. Three figures are included. (LMI)
AnmerkungenPioneer Institute for Public Policy Research, 85 Devonshire St., 8th Floor, Boston, MA 02109 (single copies free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: