Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelStructured and Unstructured Learning.
Quelle(1996), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Adult Education; Adult Learning; Case Studies; Cognitive Processes; Experiential Learning; Industrial Training; Informal Education; Instructional Development; Instructional Systems; Labor Force Development; Models; On the Job Training; Organizational Development; Performance Technology; Program Development; Program Implementation; Systems Approach
AbstractThis document contains four papers presented at a sympoisum on structured and unstructured learning moderated by Catherine Sleezer at the 1996 conference of the Academy of Human Resource Development (AHRD). "Designing Experiential Learning into Organizational Work Life: Proposing a Framework for Theory and Research" (Cheri Maben-Crouch) proposes a framework for experiential learning that is based on the following principles: focus on real-world problems or authentic situations; reflection on experiences; social interaction as part of the learning process; and balance of control between designer and learner. "A Case Study of the Development and Implementation of a Structured On-the-Job (SOJT) Training Program in the Coil Processing Industry" (Janice A. Black; Frank J. Zenner, Jr.; Ernest Ezell) discusses the importance of management support and trainer selection to the success of an SOJT program for assembly operators at a midwestern company. "Structured On-the-Job Training: Pre-design Analysis Activities" (Marcel R. van der Klink) emphasizes the importance of task analysis and identification of learners' prerequisite skills in the training design process. "A Case Study of Informal Learning in the Workplace" (Margaret C. Lohman, Pei-ru Wang; Nicholas H. Woolf) explores and describes the nature of informal learning through an analysis of the work behaviors of four front-line employees. All papers contain references. (MN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: