Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenQueeney, Donna S. (Hrsg.)
InstitutionNational Association of State Universities and Land Grant Colleges, Washington, DC.
TitelA Learning Society: Creating an America that Encourages Learning throughout Life.
Quelle(1996), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Adult Education; Adult Learning; Continuing Education; Education Work Relationship; Educational Needs; Educational Policy; Higher Education; Institutional Characteristics; Lifelong Learning; Nonformal Education; Organizational Change; Role of Education
AbstractThis paper sets out an agenda for higher education that will create a society in which lifetime learning is encouraged, valued, and rewarded. The paper presents five key issues that must be defined in order to achieve these goals: (1) the role of higher education; (2) the role of public policy; (3) how resources and intellectual property are to be managed; (4) how a community of learners can be created and sustained; and (5) strategies for creating institutional change. The principles set forth to guide this agenda include: the value of learning both to society as a whole and the individual, universal equity of access, enhancement of the natural propensity for learning, acknowledgment that a lifetime learning society will be consumer-driven, the importance of arts and cultural studies, the unique commission of public higher education institutions, and the ability to identify learning needs. The paper then lists 16 strategies that would allow colleges and universities to act as catalysts for change. A list of discussion participants and reviewers is appended to the paper. (CH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: