Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLittle, David (Hrsg.); Brammerts, Helmut (Hrsg.)
InstitutionTrinity Coll., Dublin (Ireland). Centre for Language and Communication Studies.
TitelA Guide to Language Learning in Tandem via the Internet. CLCS Occasional Paper No. 46.
Quelle(1996), (87 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0332-3889
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Computer Assisted Instruction; Electronic Mail; Foreign Countries; Information Networks; International Cooperation; Internet; Second Language Instruction; Second Languages; European Union
AbstractThe LINGUA Project International Electronic Mail Tandem Network, sponsored by the European Union, is described in a series of chapter-articles. Universities in a number of European countries and several non-European countries have collaborated in expansion of the network, related research projects, and development of instructional materials to facilitate language learning in tandem using the Internet. The report describes: the network's structure and operation (partner institutions, bilingual subnets, future prospects), underlying instructional principles (learner autonomy, instructional forms, academic advising); techniques for integrating e-mail tandem learning into language courses, including such issues as curriculum design, facilities, accreditation, translation, and examples of integration into a writing skills course and an intercultural studies curriculum; use of electronic discussion forums in each subnet for language and intercultural learning, including posting types, discussion topics, and student and teacher participation; obtaining membership and establishing new subnets; use of subnets for language pairs; and examples of tandem partnerships. Lists of institutions and individuals currently participating in the project are appended. Contains 59 references. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: