Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFagan, Patsy J.
Titel1995 Implementation Status of Mathematics and Science Reform in Iowa: Based on Teachers' Concerns, Professional Activity, and Philosophical Beliefs.
Quelle(1996), (122 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Educational Change; Elementary Secondary Education; Mathematics Curriculum; Science Curriculum
AbstractThis study presents research into the reform in school curriculum programs in Iowa for mathematics and science being implemented by the National Council of Teachers of Mathematics and the National Research Council. Outcomes of the study include: (1) a status report about teachers' concerns regarding adoption of the mathematics/science curriculum reform; (2) research data regarding gender, years of teaching, educational background, level of teaching, participation in mathematics education organizations, and philosophical alignment with reform issues; and (3) feedback to curriculum directors regarding intervention strategies to assist teachers in adopting reform. Data was collected from a sample of secondary and middle school mathematics and science teachers, as well as teachers of grades K-4. A large number of mathematics teachers expressed negative attitudes toward the reform effort due in part to lack of resources and administrative support. Science teachers had more positive attitudes toward reform. Teachers active in state or national mathematics or science organizations are more successfully implementing curriculum reform and have more positive attitudes toward the effort. (AIM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: