Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMotta-Roth, Desiree; und weitere
TitelEFL Teaching in Brazil: Emphasizing Conditions, Processes, or Product?
Quelle(1995), (20 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Environment; Classroom Research; Conference Proceedings; Educational Environment; Educational Research; Educational Strategies; Educational Trends; English (Second Language); Foreign Countries; Higher Education; Instructional Materials; Language Teachers; Learning Processes; Research Design; Research Projects; Second Language Instruction; Student Role; Teaching Methods; Trend Analysis; Brazil
AbstractTo investigate teaching practices for English as a foreign/second language (EFL) at the university level in Brazil, three researchers analyzed the research presented at the 1990 Brazilian National Conference of EFL University Teachers (ENPULI Conference). Focus of the analysis was on the main objective of the study and the emphasis placed on different variables: teaching methods; learner characteristics; context; learning processes; and outcomes. It was found that the prevailing tendency was to overemphasize teaching conditions while overlooking learner characteristics and aspects of context. Results suggest a strict view of teaching as a matter of methods and materials, which may lead to short-term solutions instead of more complex accounts of what constitutes the learning process. It is proposed that a global approach to EFL teaching and learning is necessary for successful results. Contains 16 references. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: