Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBates, Percy; und weitere
InstitutionMichigan Univ., Ann Arbor. Program for Educational Opportunity.
Titel[Developing an Equitable School Culture.]
Quelle2 (1991) 1, (29 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAccess to Education; Communication (Thought Transfer); Context Effect; Cooperation; Cultural Awareness; Educational Change; Elementary Secondary Education; Equal Education; Intergroup Relations; Organizational Development; School Culture; Teaching Methods
AbstractArticles in this issue of "Equity Coalition" are intended to encourage all to broaden horizons and improve knowledge about the wide range of cultures that make up diverse school communities. The following are included: (1) "Building an Equitable School Culture" (Percy Bates); (2) "The Social Context of Schooling" (Bob Croninger); (3) "From 'A Dialogue with Society' (Poem)" (Piri Thomas); (4) "Changing the Culture of American Schools: Creating a New Social Paradigm" (Norma Barquet); (5) "Cultural Communication Styles in School Settings" (Ted Wilson and Judith L. Greenbaum); (6) "As Our Youth Soar in the Spirit of Life (Poem)" (Stan Webster); (7) "Intergroup Relations and School Discipline" (Marta Larson); (8) "How Equitable Is Your School Culture? (checklist)" (Eleanor Linn); (9)"A Note on Equitable Crisis Intervention" (Judith L. Greenbaum); (10) "Matching Effective Instructional Techniques to Culturally Appropriate Teaching/Learning Styles" (Martha A. Adler); and (11) "Model Programs for Intergroup Communication" (Tasha Lebow). References follow the articles. (Contains one figure.) (SLD)
AnmerkungenPrograms for Educational Opportunity, University of Michigan School of Education, Ann Arbor, MI 48109-1259.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: