Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inund weitere
Sonst. PersonenSmith, Pamela (Hrsg.)
InstitutionKansas Coordinating Council on Early Childhood Developmental Services.
TitelUn Paso Adelante a los Tres Anos de Edad: Guia para las Familias (Step Ahead at Age 3: A Guide for Families).
Quelle(1995), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Sprachespanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Disabilities; Early Childhood Education; Early Intervention; Educational Legislation; Individualized Education Programs; Individualized Family Service Plans; Infants; Parent Participation; Parent Rights; Preschool Education; Special Education; Special Needs Students; Toddlers; Transitional Programs; Kansas
AbstractThis publication guides Spanish-speaking parents in Kansas communities as they plan for the transition of young children with special needs from the Infant-Toddler Services program to Early Childhood Special Education Services and/or other community services. Information is provided on the seven-step process: (1) planning ahead; (2) the transition meeting; (3) evaluation; (4) staffing; (5) getting ready for the Individualized Education Program/Individualized Family Service Plan (IEP/IFSP) meeting; (6) participating in the IEP/IFSP meeting; and (7) putting the IEP/IFSP into action. Information in each section generally includes questions to consider, important people to contact, action steps, and a checklist. A final section summarizes what the law says about parental rights in the areas of written consent, parent participation, educational evaluation, records, confidentiality of information, and due process. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: