Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeppanen, Patricia; und weitere
InstitutionNational Center on Educational Outcomes, Minneapolis, MN.
TitelMatching State Goals to a Model of Outcomes and Indicators for Age 6. Technical Report 14.
Quelle(1995), (206 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComparative Analysis; Disabilities; Educational Assessment; Educational Objectives; Models; National Standards; National Surveys; Primary Education; State Standards
AbstractA national survey of state-articulated student goals and outcomes led to the analysis of documents from 25 states (including the District of Columbia) for correspondence with the outcomes specified for age 6 in the conceptual model developed by the National Center on Educational Outcomes for Students with Disabilities (NCEO). Of the 36 survey respondents, 25 states submitted documents addressing learner goals, objectives, or standards for the age 6 level. Overall, the study found a fairly high correspondence at the NCEO domain level, high to moderate correspondence at the outcome level, and moderate to weak correspondence at the indicator level, though this may have been more due to the degree of specificity used by states than a lack of conceptual congruence with the NCEO model. Charts and graphs compare the congruence at the levels of domains, outcomes, and indicators for the following states: Arkansas, California, Colorado, Delaware, District of Columbia, Florida, Hawaii, Indiana, Kansas, Kentucky, Maryland, Michigan, Nebraska, New Hampshire, New Mexico, New York, North Carolina, Oklahoma, Oregon, Pennsylvania, South Carolina, South Dakota, Utah, Washington, and West Virginia. Reports of the document analysis done for each of these states are provided. (DB)
AnmerkungenNational Center on Educational Outcomes, University of Minnesota, 350 Elliott Hall, 75 East River Road, Minneapolis, MN 55455 ($20).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: