Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcCormick, Cynthia
TitelA Focus Group Approach to Undergraduate Psychology Program Assessment.
Quelle(1996), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Curriculum Evaluation; Faculty Evaluation; Focus Groups; Higher Education; Instructional Improvement; Program Evaluation; Program Improvement; Psychology; Student Evaluation of Teacher Performance; Undergraduate Study
AbstractThe purpose of this project was to enhance a psychology degree program's assessment by the addition of a qualitative measure. Focus groups--simultaneous interviews of small groups of individuals--were conducted over a two year period. The 41 participants were all senior psychology majors enrolled at a mid-size public, liberal arts institution. Discussion indicated that students were satisfied with the overall program, particularly faculty support and the program's emphasis on science. Suggestions for strengthening the program included the addition of a computer laboratory located in the department and expansion of summer course offerings. As a partial result of the focus group's feedback, upper division courses were offered in the summer and filled, and a new computer laboratory will open next quarter in the department. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: