Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Barbara H.; und weitere
TitelTeaching Adults ESL: A Practitioner's Guide.
Quelle(1994), (146 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Basic Education; Classroom Techniques; Cultural Awareness; Daily Living Skills; Educational Strategies; English (Second Language); Information Sources; Instructional Materials; Lesson Plans; Literacy Education; Media Selection; Multilevel Classes (Second Language Instruction); Student Evaluation; Testing
AbstractThe guide, written by experienced English-as-a-Second-Language (ESL) teachers, offers practical information to teachers and developers of adult ESL students of varying literacy and proficiency levels. An introductory section offers background information on development of these materials in the Metropolitan Nashville (Tennessee) Public Schools. Subsequent sections offer narrative discussions, both general and specific, of these aspects of adult ESL instruction: acknowledging and accommodating cultural differences; dealing with different levels of instruction (pre-literate, beginning, intermediate, advanced); preparation for the program year, including student assessment, identifying factors affecting learning, activities and techniques for the first class session, and additional tips for classroom management; effective teaching strategies for different ability levels and multi-level classes; teaching daily living skills by theme and level; selection of textbooks and other instructional materials; and additional sources of information. Appended materials include several student assessment instruments, six sample lesson plans, and an Indonesian recipe. (MSE) (Adjunct ERIC Clearinghouse on Literacy Education)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: