Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTien, Hsiu-Lan; Hood, Albert B.
TitelA Study of Holland's Model in Taiwan.
Quelle(1994), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAttitude Measures; Career Choice; Cross Cultural Studies; Educational Research; Foreign Countries; Higher Education; Interest Inventories; Interest Research; Interests; Vocational Education; Vocational Evaluation; Vocational Interests; Netherlands; Taiwan
AbstractThis paper describes a study designed to test the generalizability of Holland's hexagonal model of vocational interest structure in a Chinese culture. It was hypothesized that the results of multidimensional scaling would support Holland's hexagonal model of vocational interests. The instrument used was the Chinese Vocational Interest Inventory. Eight hundred and thirty-one college students completed the inventory and the obtained data were analyzed by the Multidimensional Scaling. The results indicated that the order of the six interest types on the two dimensional space was R-I-A-S-E-C for both males and females. Holland's hexagonal model was supported and could be used to interpret the interest structure of Taiwanese college students. (Author/EH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: