Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchneider, Elke
TitelFrom Grammatical Competence to Grammatically Correct Performance: An Empirical Study with Regard to the English Future Tense System.
Quelle(1993), (159 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Communicative Competence (Languages); English (Second Language); Foreign Countries; German; Grade 10; Grammatical Acceptability; High School Students; High Schools; Language Research; Language Tests; Language Usage; Linguistic Theory; Second Language Learning; Statistical Analysis; Tenses (Grammar); Test Results; Testing; Transfer of Training; Verbs; Germany
AbstractThis thesis focuses on the transferability of grammatical competence to grammatically correct performance in the future tense in 10th grade German students who were learning English as a Second Language. The goal was to suggest an empirical contribution to the issue of whether implicit or explicit knowledge of grammatical rules or grammatical competence has any direct impact on its correct application in grammatical performance. Student communicative effectiveness was assessed using a passive grammar test, an implicit/explicit test, and a performance letter writing test with focus on content. Results indicate that 93.3% of students gave evidence of a transfer of competence to performance when using the English future tense, suggesting that grammar practice should be kept in a communicatively-oriented framework to make transfer easier. Test materials and quantitative data results are appended. (Contains an extensive list of references.) (NAV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: