Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionERIC Clearinghouse on Rural Education and Small Schools, Charleston, WV.
TitelSpanish Language Briefs for Parents, 1995.
Quelle(1995), (15 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
BeigabenTabellen
Spracheenglisch; spanisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Academic Achievement; Academic Persistence; Child Development; Cognitive Development; Communication Problems; Educational Principles; Elementary Secondary Education; Instructional Effectiveness; Intercultural Communication; Mexican American Education; Parent Participation; Parent Role; Parent School Relationship; Parent Student Relationship; Parents as Teachers; School Councils; Spanish Speaking
AbstractThis packet contains six briefs developed specifically for Spanish-speaking parents of Mexican origin, and English translations of the briefs. In plain language, these briefs state what researchers and practitioners have learned about various ways parents can help their children do well in school. Titles of the briefs are (1) "Apoyando el desarrollo de sus hijos e hijas: Desarrollo de la creatividad y del pensamiento en el hogar" ("Supporting Your Child's Development: Creativity and Thinking at Home"); (2) "Recibimos la tarjeta de calificaciones: Estoy reprobado?" ("The Report Card Is In: Am I Failing?"); (3) "Obstaculos y oportunidades para nuestros hijos e hijas para que se graduen de secundaria/preparatoria" ("Barriers and Opportunities for Our Children To Complete School"); (4) "Una buena oportunidad: Participando como miembro en el concilio de la administracion escolar-local" ("A Wise Investment: Becoming a Member of a Site-Based Council"); (5) "Que debe hacer si los maestros y el director o la directora no hablan espanol?" ("What To Do if Your Child's Teacher and Principal Don't Speak Spanish"); and (6) "Que es la buena ensenanza?" ("What Is Good Teaching?"). (SV)
AnmerkungenERIC/CRESS, P.O. Box 1348, Charleston, WV 25325-1348 (free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: