Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYsseldyke, James E.; und weitere
InstitutionNational Center on Educational Outcomes, Minneapolis, MN.
TitelPossible Sources of Data for Grade 8 Indicators.
Quelle(1995), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Disabilities; Educational Assessment; Evaluation Methods; Grade 8; Information Sources; Junior High Schools; Measurement Techniques; Models; Outcomes of Education; Standards; Student Educational Objectives; Student Evaluation
AbstractThis booklet provides suggestions for possible sources of information for each of the student performance indicators listed in the National Center on Educational Outcomes' conceptual model for eighth-grade students, including students with disabilities. The model has eight outcome domains, each with several outcomes and indicators of outcomes. For each of the 73 indicators, several possible sources of information are listed. The eight outcome domains are: (1) presence and participation; (2) family involvement/accommodation and adaptation; (3) physical health; (4) responsibility and independence; (5) contribution and citizenship; (6) academic and functional literacy; (7) personal and social adjustment; and (8) satisfaction. Typical sources of information suggested are school or district statistics, attendance records, parent interviews, health screenings, teacher observations, test performance, student interviews, and student focus groups. (Contains 14 references.) (DB)
AnmerkungenNational Center on Education Outcomes, University of Minnesota, 350 Elliott Hall, 75 East River Road, Minneapolis, MN 55455 ($10).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: