Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBorst Pauwels, H. W. J.; und weitere
TitelIntegrating Existing Applications in Hypermedia Learning Material (General Issues & Experiences with OLE Technology).
Quelle(1994), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterComputer Software Development; Courseware; Distance Education; Foreign Countries; Hypermedia; Independent Study; Instructional Materials; Lesson Plans; User Friendly Interface
AbstractThe integration of existing applications in hypermedia environments is a promising approach towards more flexible and user-friendly hypermedia learning materials. A hypermedia courseware editor, called HyDE (Hypermedia Document Editor) was developed using Microsoft Windows TM OLE technology. OLE (object Linking and Embedding) stands for an extensible protocol that enables one application to use the services of others applications. HyDE acts as an OLE client capable of receiving OLE data from several commercial OLE servers. The role of hypermedia documents in distance learning is twofold: a hypermedia document may contain a pre-prepared lesson which can be downloaded in students' workstations, and it may contain self-study material. HyDE provides for the possibility to attach lists of keywords to HyDE lessons, as well as to individual OLE files particularly suitable for constructing templates of multimedia objects; objects can be easily transferred from one document to another by the "cut, copy and paste" facilities of the MS Windows clipboard. Currently all OLE servers are single user applications. In general, hypermedia learning material appears useful because it allows fast preparation of courseware that is flexible for modification. (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: