Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGalda, Lee; und weitere
InstitutionNational Reading Research Center, Athens, GA.; National Reading Research Center, College Park, MD.
TitelTalking to Read and Write: Opportunities for Literate Talk in One Primary Classroom. Instructional Resource No. 12.
Quelle(1995), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterClassroom Communication; Classroom Environment; Discourse Communities; Grade 1; Interpersonal Communication; Oral Language; Primary Education; Reading Instruction; Teacher Role; Workshops; Writing Instruction
AbstractOral language is an important component of literacy development, yet is often ignored in research and stifled in the classroom. The varied contexts for literate talk in a first-grade classroom were explored. Oral sharing time, writing workshop, reading workshop, whole-class reading time, and project-centers time provided opportunities for rich exchanges about things of interest to the children. The connected community that the teacher built enabled children to work toward literacy in ways that each found useful and satisfying. (Contains 18 references.) (Author/RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: