Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSewall, Gilbert T.
InstitutionAmerican Textbook Council, New York, NY.
TitelReligion in the Classroom: What the Textbooks Tell Us. A Report.
Quelle(1995), (39 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Content Analysis; Controversial Issues (Course Content); Current Events; Elementary Secondary Education; Moral Issues; Political Issues; Religion; Religion Studies; Social Studies; Textbook Content; Textbook Evaluation; Textbook Research; Textbooks; Values
AbstractThis report brings together recent research, analysis, and textbook evaluations to explain what lies behind today's school wars over teaching about religion. It concludes that textbook controversies involving religion are an important part of a large cultural debate. Some of the most divisive and important curriculum issues of current times, focusing on the changing content of educational materials in civics, history, social studies, and health are considered. Specifically, it argues that in spite of shortcomings, satisfactory treatment of religion does exist in some civics and history texts. The greater danger is to be found in the non-historical social studies, such as psychology and health, which include content likely to aggravate the culture wars, compromising religious-based moral principles as they promote new ideas of "self-esteem" and "caring." The document includes the following: (1) "The Context of Culture"; (2) "Religion and the Curriculum"; (3) "Textbooks and the Christians"; (4) "History and Social Studies Textbooks Today"; and (5) "Reflections." Appendices include: textbooks examined; sample indexes; and four examples. Contains 40 selected sources. (EH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: