Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWatts, Susan M.
TitelActions Speak Louder Than Words: Preparing Our Preservice and Inservice Teachers in the Way We Expect "Them" To Teach.
Quelle(1993), (21 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Active Learning; Class Activities; Cooperative Learning; Course Descriptions; Critical Thinking; Decision Making; Elementary Secondary Education; Higher Education; Journal Writing; Methods Courses; Teacher Education
AbstractDrawn from a teacher-educator's experience in teaching a basic reading methods course and a Master's course for inservice teachers, this paper provides practical strategies for promoting active involvement, reflection, decision-making, and collaboration among preservice and inservice teachers. The paper first presents syllabi for the methods courses. Part 1 of the paper describes activities that are designed to provide students with opportunities to determine an instructionally sound course of action given a set of information, and focus on the process by which decisions are made. Sections in the first part discuss the assumptions that guide this approach, class discussions, assessment, and modeling critical thinking strategies using an "I-Chart." Part 2 of the paper discusses using journals and response cards. Part 3 of the paper focuses on short-term and long-term collaboration and offers guidelines for a group project and a model lesson. Part 4 of the paper discusses ways to promote active involvement, including an application activity for preservice teachers, and a project for inservice teachers. Contains nine references. (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: