Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLucas, Kathleen; und weitere
InstitutionToronto Board of Education (Ontario). Continuing Education Dept.
TitelA Sequencing Guide for Numeracy: Whole Numbers.
Quelle(1991), (40 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN1-895282-03-9
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Adult Basic Education; Arithmetic; Classroom Techniques; Educational Benefits; Foreign Countries; Literacy Education; Numeracy; Sequential Approach; Spiral Curriculum; Whole Numbers; Canada (Toronto)
AbstractThis booklet is a designed to introduce adult basic education/literacy instructors to a spiral sequencing approach that may be used to teach whole number skills. The booklet begins with a brief discussion of integration of numeracy into literacy instruction. Discussed next are the benefits of using a spiral sequence for numeracy facilitation and basic differences between the proposed spiral approach and the conventional linear approach found in many mathematics textbooks. The booklet's scope and structure are explained, and suggestions for using it are provided. A two-part spiral numeracy sequence, consisting of a 16-step preoperation sequence and a 23-step sequence for introducing whole number operations, is presented in detail. Concluding the booklet are linear sequences for addition, subtraction, multiplication, and division. (MN)
AnmerkungenAdult Basic Education Unit, 777 Bloor Street West, Toronto, Ontario, M6R 1L6, Canada.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: