Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrall, Marsha; und weitere
InstitutionMaine Center for Educational Services.
TitelThe "ID" in Me. Project SEED.
Quelle(1994), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Children; Cooperative Learning; Curriculum Development; Curriculum Guides; Daily Living Skills; Elementary Education; Emotional Development; Friendship; Interpersonal Competence; Lesson Plans; Mental Health; Physical Health; Self Esteem; Socialization
AbstractThis curriculum guide shows how to develop a cooperative learning, interdisciplinary unit on self-esteem, coping skills, and healthy lifestyles. It offers teachers, using a team-teaching approach, instructions and activities for helping children to become successful in life. The emphasis is on cooperative learning methods. The matrix of lesson plans utilize basal texts, children's literature, library research, manipulatives, audiovisual materials, learning centers, guest speakers, music, art, drama, and small group discussions. Nine areas of life skills are explored: (1) I'm Okay, You're Okay; (2) Self-Esteem; (3) Handling Emotions; (4) Healthy Lifestyles--Hygiene Nutrition, and Exercise; (5) Making Friends; (6) Family Dynamics; (7) Taking Responsibility; (8) Peer Pressure--Refusal Skills; (9) Personal Goals and Vision for the Future. Each section outlines content and goals, activities, and resources needed for the lesson. Included are master copies for exploring feelings, games to promote healthy activities, and take-home handouts. A complete list of resources, including books, videos, filmstrips, audiotapes, educational software, and magazines appears in the back. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: