Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHowerton, D. Lynn; Enger, John M.
TitelSchool Characteristics Related to Principals' Perceived Needs for a Violence Prevention Program in the Arkansas Delta.
Quelle(1994), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Elementary Secondary Education; Local Norms; Needs Assessment; Prevention; Principals; School Demography; School District Size; School District Wealth; School Districts; Violence; Arkansas
AbstractThe fear of violence among students and teachers is straining the learning environment in many schools. This paper presents findings of a study that investigated school district characteristics in relation to the level of principals' expressed needs for school-violence prevention programs. The district characteristics included finance, size, racial demography, attendance, and academic indicators. Data were derived from a survey of 239 elementary, middle/junior high, and high school principals from 108 school districts in the Mississippi river delta region of Arkansas. Eighty-eight of the districts responded, an 82 percent response rate. Overall, the principals expressed a high level of need for violence-prevention programs. Principals in districts with lower attendance, lower academic performance, and higher percentages of African-American students expressed a higher level of need. The data did not show a relationship between the need for violence-prevention programs and district size or district financial status. (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: