Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSupinski, Stanley B.
TitelProficiency Orientation in Foreign Language Education: Implications for Instructional Design.
Quelle(1995), (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Communicative Competence (Languages); Educational Strategies; Guidelines; Instructional Design; Instructional Development; Instructional Systems; Language Proficiency; Second Language Instruction
AbstractFor the second language student, proficiency is a measure of what tasks can be accomplished with acquired language and how well they can be accomplished. The necessity for specification of functional proficiency arose, and resulted in the publication of guidelines by the American Council on the Teaching of Foreign Languages (ACTFL)'s guidelines delineating functional proficiency in five areas: speaking, writing, reading, listening, and culture. This represents a paradigm shift, as communication has become the focus of language instruction. Applying instructional systems design to a proficiency oriented foreign language program is discussed in terms of the following guidelines: (1) use the ACTFL proficiency guidelines; (2) write specific performance objectives and criterion referenced test items before developing instruction; (3) make the classroom learner-centered; (4) integrate instructional materials and media; and (5) evaluate the program: both formative and summative evaluation can improve the effectiveness of foreign language instruction. (Contains 12 references.) (MAS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: