Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLloyd, Dennis
TitelEducation's New Pole-Sitter: Brain-Compatible Theory and Integrated Thematic Instruction.
Quelle(1995), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Classroom Environment; Cooperative Learning; Developmental Disabilities; Educational Philosophy; Educational Principles; Elementary Secondary Education; Feedback; Learning Theories; Mastery Learning; Neurology; Personal Autonomy; Thematic Approach; Time Factors (Learning); Trust (Psychology)
AbstractThis paper focuses on the elements of brain-compatible learning theory and instruction, noting its significance for students with developmental disabilities. The paper proposes a learning program for children (with and without disabilities) which is "brain-compatible," defined as "absence of threat." Eight elements are seen as critical in implementing a brain-compatible learning theory, and a variety of teaching principles are offered to support the first five elements. The eight elements are: (1) trust (suggestions cover ways to build classroom trust); (2) choices (ways to encourage authentic achievement in students); (3) meaningful content (ways to integrate the curriculum and maximize real world experiences); (4) adequate time (ways to help students construct meaningful schema and meet individual needs); (5) enriched environment (ways to design an enriched but focused classroom); (6) collaboration; (7) immediate feedback; and (8) mastery. (Contains 14 references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: