Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClinchy, Evans
Sonst. PersonenKolb, Frances Arick (Hrsg.)
InstitutionNETWORK, Inc., Andover, MA.
TitelPlanning for Schools of Choice: Achieving Equity and Excellence. Book III--Model Choice Schools: Traditional Organization and Curriculum.
Quelle(1991), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Access to Education; Educational Innovation; Educational Philosophy; Elementary Secondary Education; Equal Education; Magnet Schools; Nontraditional Education; School Choice; School Desegregation; Voluntary Desegregation
AbstractThis document is the third in a series of handbooks designed to help educators who are considering controlled choice as a possible desegregation method. The document describes the educational philosophy, curriculum, teaching methods, school organization, and grading methods of traditionally organized schools. Four schools in the northeastern United States are presented as examples of this type of education. Three schools stress academic and traditional learning, and one school curriculum specializes in math and science. The schools include the Nathan Hale Magnet School (Boston, Massachusetts, Public Schools); Burncoat Preparatory Magnet School (Worcester, Massachusetts, Public Schools); Bridge Alternative Concept School (New York City Public Schools); and Isaac Newton School for Science and Mathematics (New York City Public Schools). The document also contains a checklist to determine whether schools use a traditional approach. The final chapter discusses some options for high schools of choice and describes a K-12 choice system. (LMI)
AnmerkungenThe NETWORK, Inc., 300 Brickstone Square, Suite 900, Andover, MA 01810.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: