Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMahrer, Cindy; Christian, Donna
InstitutionNational Center for Research on Cultural Diversity and Second Language Learning, Santa Cruz, CA.
TitelA Review of Findings from Two-Way Bilingual Education Evaluation Reports.
Quelle(1993), (54 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAcademic Achievement; Achievement Gains; Chinese; Classroom Techniques; Cultural Awareness; English (Second Language); Language Attitudes; Language Proficiency; Mathematics Instruction; Outcomes of Education; Parent Participation; Portuguese; Program Design; Program Effectiveness; Program Evaluation; Science Instruction; Second Language Instruction; Social Studies; Spanish; Staff Development; Student Attitudes; Teaching Methods; Tests; Two Way Immersion Programs; Uncommonly Taught Languages
AbstractA review of 35 reports evaluating 27 two-way bilingual education programs is reported. All programs represented meet basic criteria for language of instruction, student characteristics, and emphasis on developing bilingualism. The review examined program characteristics and student outcomes, when available. Results are summarized in the following areas: language proficiency in Spanish, English, Chinese, and Portuguese language proficiency; Spanish and English reading achievement; Spanish and English writing achievement; Spanish and English math achievement; Spanish and English science achievement; Spanish and English social studies achievement; additional content-area results; student self-perception and language/cross-cultural attitudes; staff development activities; parent involvement activities; and teaching methodologies and classroom strategies. Contains five references. (MSE)
AnmerkungenNCRCDSLL, 1118 22nd St., N.W., Washington, DC 20037 ($4).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: