Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJitendra, Asha K.; Hoff, Kathryn E.
TitelSchema-Based Instruction on Word Problem Solving Performance of Students with Learning Disabilities.
Quelle(1995), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterArithmetic; Elementary Education; Generalization; Instructional Effectiveness; Learning Disabilities; Learning Strategies; Maintenance; Mathematics Instruction; Problem Solving; Schemata (Cognition); Teaching Methods; Word Problems (Mathematics)
AbstractThis study examined the effects of a schema-based direct instruction strategy on the addition and subtraction word problem solving performance of three third- and fourth-grade students with learning disabilities. An adapted multiple probe across subjects design was used. The intervention involved training students to distinguish "change,""group," and "compare" problems and to label problem components using schemata diagrams for these problem types. Results indicated that the intervention was successful in increasing the percentage of correct word problems for all three students. In addition, maintenance and generalization of word problem solving was seen 2 to 3 weeks following the study. Student interviews also indicated that the strategy was beneficial. Contains seven references, three figures, and two tables. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: