Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHart, Ann Weaver
TitelEvaluating Principals in Light of Context and Socialization.
Quelle(1994), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Stellungnahme; Administrator Evaluation; Educational Environment; Elementary Secondary Education; Interaction; Interprofessional Relationship; Leadership; Organizational Climate; Principals; Social Structure; Socialization; Sociocultural Patterns
AbstractThis paper explores one approach to principal evaluation based on the interaction of principals with the social system of schools. The paper examines some dynamics that shape a social-context/student-achievement connection and their application to principal evaluation. The first part provides a brief background on current principal-evaluation systems and the sparse basic research on principal evaluation. The second part reviews a few principles drawn from scholarship on the social and organizational influence of formal leaders. The implications of this literature for an evaluation framework based on leader-school interaction form the third part, which discusses the importance of effective work relationships, principals' skill in performing organizational analysis, the power of the interaction view of schools, and its applicability to the improvement of principal evaluation. This framework affirms principals' call for a best professional practice standard. Whatever the motives, morals, or beliefs of educators, the standard to which they adhere is grounded in outcomes that are assessed in context. The paper refers to Schon's (1983) context-grounded, interactive view of principal assessment that uses context-imbedded criteria. (Contains 50 references.) (LMI)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: