Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenFenichel, Emily (Hrsg.)
InstitutionZero to Three/National Center for Clinical Infant Programs, Arlington, VA.
TitelCross-Cultural Studies of Child Development: Implications for Clinicians.
Quelle15 (1994) 2, (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN0736-8083
SchlagwörterBlacks; Book Reviews; Child Development; Cross Cultural Studies; Cultural Awareness; Cultural Influences; Day Care; Emotional Development; Family Programs; Foreign Countries; Hispanic Americans; Intervention; Professional Recognition; Psychotherapy; Social Development; Social Science Research; Social Services; Videotape Recordings; Ireland; Jamaica; Japan
AbstractThis theme issue contains six articles on the development of infants and toddlers: (1) "Cross-Cultural Studies of Child Development: Implications for Clinicians" (J. Kevin Nugent); (2) "Therapeutic Work with African-American Families: Using Knowledge of the Culture" (Cheryl Polk); (3) "Psychotherapy in Specific Cultural Contexts: Resources for the Infant Mental Health Clinician" (Cheryl Polk); (4) "The Critical Importance of Cultural and Linguistic Continuity for Infants and Toddlers" (Hedy Nai-Lin Chang and Dora Pulido); (5) "Professionalization as Culture Change: Issues for Infant/Family Community Workers and Their Supervisors" (Blanca E. Almonte); and (6) "Studying the Social and Emotional Development of Hispanic Children in the United States: Addressing Research Challenges" (Maria P. Fracasso). Each article includes a reference list. The journal also includes reviews of six books and ten videotapes on cultural awareness, diversity, and multicultural issues related to child development, child care, and social programs. (MDM)
AnmerkungenZero to Three/National Center for Clinical Infant Programs, P.O. Box 25494, Richmond, VA 23260-5494 (1-year subscription, $37).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: