Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchlessman-Frost, Amy
InstitutionAdjunct ERIC Clearinghouse for ESL Literacy Education, Washington, DC.
TitelCollaboration in Adult ESL and Family Literacy Education. ERIC Digest.
Quelle(1994), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications; ERIC Digests in Full Text
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Basic Education; Bilingual Education; Educational Cooperation; English (Second Language); Ethics; Evaluation Methods; Family English Literacy; Family Programs; Information Networks; Literacy Education; Participative Decision Making; Partnerships in Education; Telecommunications; New Mexico
AbstractThe current trend toward collaboration is having an impact on the fields of adult basic education and adult English-as-a-Second-Language (ESL) and literacy education. This digest looks at collaboration for adult ESL programs and for family bilingual and ESL literacy programs. It discusses the distinctions among cooperation, coordination, and collaboration; presents a framework for collaboration; reports on uses of technology for collaboration; and explores ethical considerations, evaluation concerns, and policy issues. Each of these areas is examined in turn, and it is concluded that: collaborative efforts can offer better services than individual agencies can offer separately; the democratic nature of collaboration should benefit all participants--while providing the best services to clients. An inset briefly notes two successful collaborations in New Mexico, one urban and one rural. (Contains 10 references.) (Adjunct ERIC Clearinghouse on ESL Literacy Education) (LR)
AnmerkungenERIC/NCLE, 1118 22nd Street, N.W., Washington, DC 20037.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: