Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHughes, Cathy; Graham, Jill Williams
InstitutionMissouri Univ., Columbia. Missouri LINC.
TitelTo Disclose or Not To Disclose: That Is the Question.
Quelle(1994) 2, (10 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Assertiveness; Civil Rights; Civil Rights Legislation; Disabilities; Employment; Employment Interviews; Employment Qualifications; Equal Opportunities (Jobs); Federal Legislation; Job Applicants; Job Application; Self Disclosure (Individuals)
AbstractThis paper focuses on the issue of whether the individual with a disability should disclose this information to a current or potential employer. It notes that, under the Americans with Disabilities Act (ADA), it is the individual's responsibility to disclose his/her disability and initiate a request for accommodation. The employer cannot inquire if there is a disability. Explanations of the following key terms of the ADA are given in the context of the disclosure issue: "essential functions" of a job; "reasonable accommodation"; "undue hardship"; "disability"; "major life activities"; and "substantial limits." Specific suggestions are given concerning the decision to disclose, when to disclose, and how to disclose. A table gives advantages and disadvantages of disclosure at various times in the employment process. Suggestions are also given to teachers preparing students with disabilities to assert their rights under the ADA and assume responsibility in the job-seeking process. Twelve organizational resources are listed. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: