Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbraham, Roberta; und weitere
TitelBeyond Vocabulary: What's New in the Lexicon.
Quelle(1994), (43 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Classroom Techniques; Dictionaries; Educational Strategies; English (Second Language); Error Patterns; Grammar; Language Patterns; Language Usage; Reference Materials; Second Language Instruction; Syntax; Textbooks; Vocabulary Development
AbstractA discussion of English-as-a-Second-Language (ESL) teaching focuses on the relationship of lexical items to the syntactic situations in which they may occur, and the importance of teaching this relationship to language learners. First, common errors made by ESL students that are attributable to lack of syntactic context knowledge are identified. Included are these error types: verb + preposition, adjective + preposition, noun + preposition; transitive vs. intransitive verbs; direct objects; causatives; verb + complement(s); and connectors. Then the usefulness of some specific current ESL reference books and texts to inform teachers and students of this aspect of lexicon is discussed. These include dictionaries, handbooks of usage, and textbooks. Finally, ways in which the classroom teacher can present this important but difficult-to-generalize information are examined, using specific situations and possible alternative classroom treatments. A number of overhead masters used in presentation of the paper are included, and the handout offered is appended. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: