Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSolorzano, Ronald W.
InstitutionNational Center on Adult Literacy, Philadelphia, PA.
TitelInstruction and Assessment for Limited-English-Proficient Adult Learners.
Quelle(1994), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdult Basic Education; Cultural Background; Daily Living Skills; Educational Needs; Educational Objectives; Educational Strategies; English (Second Language); Evaluation Methods; Instructional Improvement; Language Processing; Limited English Speaking; Literacy Education; Second Language Learning; Skill Development; Speech Skills; Student Evaluation; Thinking Skills; Writing Instruction
AbstractThe report and review of literature discusses instructional and assessment practices associated with limited-English-proficient (LEP) adults, and recommends that literacy providers use alternative forms of instruction and assessment for this population that are based on: (1) an explicit emphasis on writing; (2) use of the learner's own cultural experiences; and (3) the teaching of cognitive skills and their relationship to real-life text-processing demands. The confusion surrounding English oral proficiency and English literacy is examined, as is the role that native language literacy plays in development and subsequent acquisition of the second (i.e., English) language. It is concluded that by teaching for and emphasizing literacy rather than oral language proficiency, LEP adults are aided in coping better with ever-increasing literacy demands of society. An appended table illustrates a recommended instructional approach to dual (native language/English) literacy development. Contains 64 references. (Author/MSE) (Adjunct ERIC Clearinghouse on Literacy Education)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: