Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYsseldyke, James E.; und weitere
InstitutionSaint Cloud State Univ., MN.; National Center on Educational Outcomes, Minneapolis, MN.; National Association of State Directors of Special Education, Alexandria, VA.
TitelEducational Outcomes and Indicators for Grade 8.
Quelle(1994), (26 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Disabilities; Educational Assessment; Evaluation Methods; Grade 8; Junior High Schools; Measurement Techniques; Models; Outcomes of Education; Student Educational Objectives; Student Evaluation
AbstractThis document presents a conceptual model of educational domains and outcomes for learners in Grade 8 (or approximately 13 years of age) and possible indicators for each outcome for all students, including students with disabilities or developmental delays. In the model, educational resources (inputs and contexts) influence learning opportunity and process. These, in turn, influence the outcome domains, which include presence and participation, accommodation and adaptation, physical health, responsibility and independence, contribution and citizenship, academic and functional literacy, personal and social adjustment, and satisfaction. The conceptual model is extended by identifying outcomes within each outcome domain and then indicators of the outcomes. Examples of possible sources of data for the seven indicators within the domain called "contribution and citizenship" are provided. An annotated list of six supporting documents concludes the document. (JDD)
AnmerkungenPublications Office, National Center on Educational Outcomes, University of Minnesota, 350 Elliott Hall, 75 East River Rd., Minneapolis, MN 55455 ($8) or Council for Exceptional Children, 1920 Association Drive, Reston, VA 22091-1589 (Stock No. S5071, $8).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: