Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEdwards, Patricia M.
TitelA Comparative Analysis of Adult Learning Styles and Interpersonal Communication Techniques.
Quelle(1994), (79 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Adult Education; Adult Educators; Adult Learning; Cognitive Style; Comparative Analysis; Educational Needs; Interpersonal Communication; Teacher Education
AbstractA study examined the effectiveness of preservice and inservice training in selected interpersonal communication techniques as a way of improving adult educators' ability to communicate with students with a variety of learning styles. The literature on adult learner characteristics and practice, learning style, and concepts and components of interpersonal communication was reviewed to determine the extent to which interpersonal communication techniques facilitate the practice of adult education principles and ways in which individual learning style affects the effectiveness of interpersonal communication techniques. Selected interpersonal communication techniques were analyzed from the standpoint of their appropriateness with adult learners in view of the principles of adult learning. It was concluded that adult educators would definitely benefit from preservice and inservice training in interpersonal communication techniques. The following interpersonal communication techniques were found to be especially effective with adult learners: perception checking, behavioral descriptions, "I" language, paraphrasing, active listening, confirming, win-win negotiating, empathetic communication, nondefensive response, sending change messages, and intercultural communication. (Contains 52 references.) (MN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: